måndag 9 juni 2008

Hallå där...

Sylvia Svensson, expert på "trädgårdens prydnadsväxter"

Vilka är dina bästa tips för att min solros ska bli så hög som möjligt? Jag är nybörjare så alla tips är välkomna.

Se till att de inte torkar ut, alltså vattna när det är torrt. Gödsla, gärna med gräsklipp, d. v. s. lägg ett ca 5 cm tjockt lager nyklippt gräs (utan maskrosor!) runt plantorna 2-3 ggr under sommaren, tills de blommar. Lycka till!

Experten har talat. Nästa gång det blir dags att klippa min sönderbrända gräsmatta ska min Helianthus annuus (eller solros, som amatörerna säger...) få sin gödning.

2 kommentarer:

  1. När kan man förvänta sig blommor på sin solros?

    SvaraRadera
  2. Du frågar egentligen fel person. Men enligt mina högst ovetenskapliga efterforskningar så blommar solrosen normalt juli-september.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.